PlanCraft – DIY and Contractor Project Manager – o aplicatie pentru planificarea proiectelor tale

0
organize your DIY and handmade projects with PlanCraft App

New Update!

Acum aplicatia genereaza si Lista de cumparaturi. Nu mai este necesar sa folosesti biletele, acum ai listele de cumparaturi la tine indiferent de situatie.

lista de cumparaturi se genereaza selectand Lista de cumparaturi in meniul principal
Selecteaza Lista de Cumparaturi din meniul principal

Lista de Cumparaturi poate fi accesata din meniul principal. Aplicatia afiseaza in prima faza listele de cumparaturi pentru fiecare furnizor in parte, cu materiale nebifate din proiectele DIY in lucru.

Daca doresti afisarea listei de cumparaturi pentru un anumit furnizor poti selecta furnizorul respectiv si aplicatia afiseaza toate materialele pe care trebuie sa le achizitionezi.

Cand bifezi materialele cumparate in lista de cumparaturi, aceste materiale vor fi automat bifate si in lista de materiale din proiectele din care fac parte.

Selecteaza din lista proiectelor pe acelea care indeplinesc criteriile de cautare! Poti selecta in functie de Numele Proiectului, Numele Clientului, Categoria din care face parte sau de Nivelul de prioritate!

Acum poti crea propria lista de categorii. Dupa crearea acestora poti atasa fiecarui proiect DIY categoria sau categoriile din care vrei sa faca parte. Te ajuta sa selectezi din multitudinea de proiecte salvate in aplicatie, pe acelea care apartin unei anumite categorii.

Adauga lista de categorii! Ataseaza fiecarui proiect categoriile potrivite!

Am revenit! O lunga perioada de timp am lasat la o parte toate lucrarile in atelier si ne-am concentrat energia pe rezolvarea unor probleme de planificare a proiectelor. Ne-am intors cu o aplicatie de Android foarte utila oricarui creator de handmade, de produse personalizate sau “la comanda”: PlanCraft.

Din experienta acumulata am observat ca, in procesul realizarii unui proiect (din lemn in cazul nostru), apareau foarte multe probleme care se traduceau in general prin doua lucruri importante: perioada de timp necesara finalizarii unui proiect si stabilirea pretului de vanzare (mai ales datorita faptului ca mai toate proiectele erau personalizate). Aceste probleme pot fi extinse la fel de bine si in cazul pasionatilor de proiecte DIY sau prestatorilor de servicii.

Perioada de timp pentru finalizarea unui produs se marea de multe ori datorita faptului ca ne aflam in situatia in care mai aveam nevoie de o scandura sau de o placa de MDF, ne mai trebuiau 300 ml de lac sau grund, mai aveam nevoie de 10 suruburi de un anume fel sau de smirghel de o anumita granulatie. In momentul acela, opream derularea proiectului pentru achizitionarea materialelor lipsa. In Bucuresti cel putin, pentru rezolvarea unei astfel de probleme, se pot risipi si 2 – 3 ore cel putin, deci foarte mult timp consumat, un timp pe care noi il “plateam” practic pentru neluarea in calcul a tuturor acestor aspecte.

Pretul era foarte greu de stabilit, pentru ca niciodata nu faceam un calcul clar al materialelor folosite si al timpului necesar executiei. Nu mai vorbesc ca nu am luat niciodata in calcul uzura sculelor electrice si a inlocuirii diverselor piese care trebuiau schimbate dupa un anumit numar de ore de utilizare. De foarte multe ori apareau situatii in care o problema de asamblare sau de montaj necesita un anumit tip de rezolvare, situatie nemaiintalnita pana atunci la care trebuia sa ne adaptam din mers. De multe ori montajul la fata locului era ingreunat de lucrari anterioare – realizate de alti “mesteri”- pe care ori trebuia sa le reparam, ori trebuia sa gasim o solutie pentru ca produsul nostru sa se potriveasca situatiei. Rezolvarea sau modificarea produselor in cazul unor probleme, de genul celor prezentate inainte, insemna inca o data o mare risipa de timp si energie.

Lucrurile subliniate mai sus sunt doar o mica parte din problemele care apar in general si pe care ni le-am amintit rapid. Voi, producatori sau prestatori de servicii, voi cei care stiti despre ce vorbim, cu siguranta ati remarcat multe altele. Asa ca, nu ezitati sa ni le comunicati printr-un comentariu si poate le gasim si lor o solutie.

In acelasi timp ne adresam tuturor celor care sunt de partea cealalta a baricadei: a consumatorilor de produse personalizate sau de servicii prestate. Stim ca nu puteti calcula perfect timpul de executie. Nu va imaginati (nici chiar cel care produce sau presteaza un serviciu nu poate face lucrul acesta perfect), care din particelele care formeaza intregul se poate lungi mai mult decat ce s-a estimat initial. Stim ca nu puteti calcula marja de profit pentru ca nu stiti exact care sunt costurile fixe si variabile ale fiecarui producator sau prestator, si e normal sa nu stiti. Dar, costul aproximativ al materialelor si estimarea unui timp minim de lucru cu un cost mediu pe ora de munca, pot fi aproximate. Asa va puteti face o idee despre pretul final sau macar un pret minim al unui produs sau serviciu.

Din toate aceste motive s-a nascut PlanCraft. Am pornit de la ideea de a rezolva aceste probleme importante. Pe masura ce am pus pe hartie lucrurile pe care doream sa le contina aceasta aplicatie, ideea noastra s-a conturat din ce in ce mai mult pana cand a ajuns in forma actuala. Multe alte utilitati inca nu se regasesc in aplicatie (vor aparea in viitoare update-uri), dar e un punct de pornire. In aceasta forma, aplicatia este utila nu doar in domeniul tamplariei (de aici am pornit), dar si in alte domenii care presupun creatie de produse, inclusiv in cazul prestarilor de servicii.

Cum te ajuta aceasta aplicatie?

Inainte de adaugare unui proiect nou stabilesti moneda, marja de profit (poate fi modificata ulterior in functie de fiecare proiect in parte) si valoare orei de munca (poate fi modificat si acesta in functie de fiecare proiect in parte).

inainte de salvarea unui nou proiect in aplicatie pentru planificarea corecta a proiectelor se fac setarile de baza
Setarile initiale

Adaugi un proiect nou completand cele mai importante informatii intr-o interfata friendly: Numele proiectului, Clientul, Data la care incepe derularea proiectului, Data scadenta, Numarul orelor lucrate, Valoarea unei ore de lucru si Marja de profit.

interfata user friendly pentru salvarea unui nou proiect in aplicatia mobila PlanRight
Interfata pentru adaugarea unui proiect nou in aplicatie

Poate fi adaugat foarte usor un material nou in lista materialelor necesare unui proiect care poate fi, in acelasi timp, salvat si in lista generala de materiale folosite in activitatea curenta, completand Numele materialului, Pretul pe unitatea de masura, Unitate de masura, Furnizorul si Cantitatea.

pentru adaugarea unui material nou in cadrul unui proiect se completeaza numele, unitatea de masura, pretul pe unitatea de masura si furnizorul
Interfata pentru introducerea unui material nou in cadrul unui proiect

Aplicatia afiseaza lista tuturor proiectelor in derulare, precum si Numele Clientului, Termenul de executie (Data de inceput si Scadenta) si Pretul total proiectului.

interfata de afisare a proiectelor de orice tip fie ca este vorba de productie personalizata, prestari de servicii sau proiecte in regim DIY
Interfata de afisare a tuturor proiectelor

PlanCraft afiseaza lista materialelor folosite pentru fiecare proiect in parte precum si Furnizorul, Unitatea de masura, Cantitatea folosita si Valoarea.

lista cu materialele necesare pentru fiecare proiect in parte
Interfata de afisare a materialelor necesare fiecarui proiect in parte

PlanCraft afiseaza toate informatiile necesare unui proiect si iti calculeaza pretul final tinand cont de resursa timp, valoarea materialelor si marja de profit.

dupa introducerea tuturor informatiilor, aplicatia mobila afiseaza pretul final al proiectului
Afisarea pretului total al proiectului

Interfata aplicatiei pentru adaugarea unui material nou presupune introducerea unor informatii generale: Numele materialului, Unitatea de masura, Pretul pe unitatea de masura si Furnizorul.

aplicatia iti da posibilitatea sa iti creezi o lista generala de materiale prime pe care le folosesti in mod curent in activitatea de baza
Interfata pentru adaugarea unui material nou

Aplicatia afiseaza lista cu materialele folosite in general in activitatea de productie sau in cazul prestarii de servicii, astfel incat sunt mai usor de selectat, pentru fiecare proiect in parte.

lista tuturor materialelor necesare in activitatea generala a creatorului de handmade
Lista generala de materiale

Pe langa aceste aspecte legate de utilizarea efectiva a aplicatiei, PlanCraft te mai ajuta in cateva moduri.

  1. Te ajuta sa calculezi rapid preturile pentru un proiect cand unul sau mai multe conditii sunt schimbate. Sa luam exemplul unei mese de bucatarie cu blat din lemn si cadru metalic. Cu PlanCraft poti afla repede pretul mesei cu blat din stejar, frasin sau fag modificand doar materialul lemn (pentru ca fiecare esenta de lemn are pret diferit) in proiectul salvat, restul elementelor ramanand neschimbate.
  2. Te ajuta sa obtii cele mai mici costuri pe proiect alegand din lista generala de materiale furnizorul de materii prime cu cele mai mici preturi (evident, conteaza foarte mult calitatea materialelor, nu trebuie neglijata).

Toate acestea fiind spuse, nu uita sa descarci aplicatia:

Un feedback, fie pozitiv fie negativ, ne va fi de folos pentru dezvoltare! De asemenea ne puteti transmite sugestii sau idei care credeti ca ar putea fi implementate pentru ca aplicatia sa fie cat mai utila!

Am lansat pagina dedicata aplicatie!

http://www.plancraft.eu

Va multumim anticipat tuturor pentru sustinere, aprecieri si critici constructive!

Lasa un raspuns