De curand am lansat a treia aplicatie, o aplicatie pentru monitorizarea veniturilor si cheltuielilor – Simple Income & Expenses Tracker.
Am cautat de-a lungul timpului o aplicatie simpla pe care sa o pot folosi strict pentru a putea introduce veniturile si cheltuielile. Vroiam ca la finalul lunii sa pot vedea clar cateva aspecte importante:
- suma totala incasata
- care sunt activitatile care au adus venituri si ponderea lor in total venituri
- cheltuielile totale
- care sunt cheltuielile de baza si ponderea lor in totalul cheltuielilor
Nu am gasit nimic de genul acesta, asa ca am rezolvat problema, dezvoltand aplicatia Simple Income & Expenses Tracker pentru monitorizarea veniturilor obtinute si a cheltuielilor efectuate.
Cum ajuta aplicatia la monitorizarea veniturilor si cheltuielilor?
Pe scurt:
Adaugi categorii de venituri si cheltuieli
Poti adauga un numar nelimitat de categorii de venituri si cheltuieli. Pentru a adauga o categorie noua, fie ca este vorba de venit fie ca este vorba de cheltuiala, trebuie sa urmaresti pasii urmatori:
- Click pe Categories (bara jos, dreapta)
- Click pe semnul “+”. Se va deschide un pop-up
- Adauga Nume
- Selecteaza Income (Venit) sau Expense (Cheltuiala)
- Click pe butonul SAVE

Categoriile sunt colorate diferit:
- cu albastru categoriile de venituri
- cu rosu categoriile de cheltuieli
Introduci foarte usor veniturile pe masura ce le obtii
Pentru persoanele care au un singur venit, probabil monitorizarea veniturilor nu este o functie foarte importanta. Dar pentru cei care obtin venituri din mai multe activitati, lucrul acesta devine important pentru ca poti afla ce venituri au o pondere mai mare in total. In felul asta iti poti indrepta activitatea, dar mai ales efortul, catre acele ramuri care iti aduc cele mai mari venituri.
Cu aplicatia de monitorizare a veniturilor si cheltuielilor, poti crea un numar nelimitat de categorii de venituri. Pentru introducerea unui venit trebuie sa selectezi data incasarii si sa completezi:
- Title: numele venitului (ex. Vanzare Masa, Vanzare Tablou, Asigurari, Chirie Apartament, Salariu etc)
- Partner: Numele Clientului
- Value: Valoarea incasata
- Selectezi categoria din care face parte (daca nu exista categoria, o poti introduce din Categorii)
Dupa adaugarea unui nou venit iti va aparea lista cu veniturile din luna curenta. Daca doresti, poti selecta o alta perioada de timp, si aplicatia iti va genera lista cu toate veniturile inregistrate in acea perioada.

Introduci foarte usor cheltuielile
Pe masura ce faci cumparaturi, poti introduce si sumele respective. Ai intotdeauna telefonul cu tine, asa ca adaugarea unei noi cheltuieli, nu este o problema. Nu vei uita niciodata vre-o cheltuiala efectuata, astfel ca raportul final va fi unul corect. Iti poti crea si in cazul cheltuielilor un numar nelimitat de categorii de cheltuieli, pe care le poti urmari cu usurinta. La final de luna vei sti foarte clar care sunt cheltuielile cu cea mai mare pondere in total. Daca vrei sa faci economii stii exact catre ce categorie te poti indrepta.
Adaugarea unei noi cheltuieli, presupune la fel ca si in cazul adaugarii unui venit nou selectarea datei si completarea catorva campuri:
- Title: numele (ex. Taxe Transport, Net, Telefon, Mancare, Carte, etc)
- Partner: Numele Furnizorului
- Value: Valoarea platita
- Selectezi categoria din care face parte (daca nu exista categoria, o poti introduce din Categorii)

Dupa salvarea noii cheltuieli, aplicatia va afisa lista totala de cheltuieli din luna curenta. Poti, si in acest caz, sa selectezi o alta perioada de timp si Simple Income & Expenses Tracker iti va afisa toate cheltuielile din perioada respectiva.

Generezi graficul cu evolutia veniturilor si cheltuielilor
Ca sa generezi graficul evolutiei veniturilor si cheltuielilor:
- in bara de jos selectezi butonul “Stats”
- in meniul din dreapta sus, selectezi “Income vs Expenses”
- apoi selectezi perioada de timp
Acest grafic poate fi generat pe diverse perioade de timp: luna curenta, ultima luna, saptamana curenta, anul curent, anul trecut sau pe toata perioada (evident din momentul in care ati folosit pentru prima data aplicatia).

Evolutia veniturilor este reprezentata de linia albastra. Linia rosie reprezinta evolutia cheltuielilor. Cu ajutorul acestui grafic puteti observa tendintele de crestere sau de scadere.

Generezi graficul cu ponderea cheltuielilor in total Cheltuieli
Ca sa generezi graficul cu ponderea fiecarei categorii de cheltuiala in totalul cheltuielilor:
- in bara de jos selectezi butonul “Stats”
- in meniul din dreapta sus, selectezi “Expense by category”
- apoi selectezi perioada de timp
Si acest grafic poate fi generat pe diferite perioade de timp: luna curenta, ultima luna, saptamana curenta, anul curent, anul trecut sau pe toata perioada.
Te ajuta sa vezi ce cheltuieli au cea mai mare pondere, si in functie de dorinte, poti reduce, pe viitor, valoarea uneia sau a mai multor categorii de venituri, pentru a putea economisi.

Generezi grafic cu ponderea veniturilor in total Venituri
Graficul cu ponderea veniturilor in total venituri se genereaza in felul urmator:
- in bara de jos selectezi butonul “Stats”
- in meniul din dreapta sus, selectezi “Income by category”
- apoi selectezi perioada de timp
Aceleasi perioade sunt valabile si in acest caz.
In functie de aceste ponderi poti lua decizia de a consuma mai multe resurse pentru a creste una dintre categorii care iti poate aduce venituri mai mari.

In concluzie, aplicatia Simple Income & Expenses Tracker este pe cat de simpla, pe atat de utila. O puteti instala de aici:
Ne puteti transmite printr-un comentariu ideile dvs. pentru imbunatatirea aplicatiei!